Alla inlägg under februari 2009

Av Annette - 16 februari 2009 08:46

 

Kom just på att jag kanske skulle ta med mig lite pant nu när jag ner till stan. Tänkte handla lite efter jobbet.

Jag är jättedålig när det gäller att panta!

Det blir lätt stora högar/kassar av pant innan jag tar mig för att ta med mig panten tillbaka till affären.

Visst skulle jag kunna ta en kasse i taget men det blir bara inte av utan när jag kommer mig för att ta med panten så blir det liksom allting och då är det oftast en rejäl hög. Därför tar jag alltid med mig panten till stan och inte till vår lilla butik i byn.

Niclas vägrar oftast följa med mig när jag pantar. Han skäms där jag styr en hel kundvagn överfylld med pant. Ja, det ser nog inte riktigt klokt ut. Jag är dock alltid vänlig och släpper förbi alla dom som kommer med en kasse  så dom får panta innan jag ockuperar apparaten.

Av Annette - 16 februari 2009 06:30

Idag är det måndag. Ska jobba idag.



Fast idag så kommer jag vara nere i stan och arbeta.

Vi ska arbeta ihop lite studiematrial och sedan så har vi ett "stormöte" på eftermiddagen. Känns bra att jobba igen.

Känner mig starkare och friskare nu.



Har sovit relativt bra inatt också. Var helt slut igår och somnade redan vid 21.30 och har sovit hela natten förutom några småvaknanden på morgonsidan.


 


Tänkte även ta en liten sovmorgon eftersom jag inte behöver vara i stan förrän vid 10.00 tiden. Men är jättepigg nu, inte konstigt med tanke på att jag nästan sovit i 8.5 timmar. Så länge har jag nog inte sovit på jättelänge. SKÖNT!

Ute är det kallt 19.4 grader. Brrr.


Hoppas att det blir lite sol idag oxå som värmer.

Ha en trevlig dag!


Av Annette - 15 februari 2009 14:23

En fin dag idag oxå. Solen har lyst hela dagen och det har endast varit -8 grader ute.

Har sovit lite oroligt inatt. Dels har jag legat och tänkt en hel del men sedan så tror jag Niclas drömde att han var en apa.

Han har riktigt klängt och snurrat sina ben och armar runt mig. Legat både över och under mig. Vaknat någon gång då och då för att mina armar domnat bort för att Niclas nästan stoppat blodflödet av att han legat på dom. T.o.m Maja har kommit upp till huvudändan i undran vad husse har hållit på med ???

Kände mig helt mörbultat när jag vaknade i morse. Fötterna känns bättre eller så är det ingen skillnad med resten av kroppen, allt är lika ömt =)

Det känns ändå mycket bättre idag. Allt verkar bra i stallet och hästarna har kommit till ro med att dom är ensamma nu. Dock är Linken väldigt orolig så fort Newton försvinner ur han synfält för att tas ut i hagen först för att Linken ska komma senare. Men det blir nog bättre efter ett tag.

Gårdagskvällen tillbringade vi ensamma hemma. Gjorde i ordning en het kycklinggryta med jasminris. Tog ett glas vin och myste i soffan. Såg på Melodifestivalen och tyckte för en gångs skull att rätt låtar gick vidare. 

Hoppas att ni haft en trevlig helg.

Av Annette - 14 februari 2009 08:23

En vän kan bejaka

och skärpa alla sinnen.

Hon delar gärna tankar,

drömmar och minnen. 




Hon lyssnar och besvarar

och vågar alltid fråga,

och när du är rädd

kan hon få dig att våga 




Hon står vid din sida

när livet är hårt.

Och hon får dig att skratta

åt det som varit svårt. 




En vän bryr sig om dig

för hon har dig kär.

Och hon älskar att se dig

precis som du är




Tack, för att du är min vän!

Av Annette - 14 februari 2009 08:09

Vill bara skänka er lite kärlek.

Kramar från Annette

Av Annette - 14 februari 2009 08:06

Sovit ganska bra inatt.

Har dock funderat på vad gårdagen innehöll.

Vaknade dock med värkande fötter. Trodde inte att jag skulle ta mig upp. Fick sitta en stund på sängkanten innan jag kunde tvinga igång fötterna.

Har haft ont i fötterna under veckan men "glömde" bort det igår av all stress så jag gick omkring igår HELA dagen med stallskorna.

Sådana där stora "skoterliknande" skor som glappar lite och inte alls har den bästa passformen. Skor som defenitivt jag INTE ska bära helst eftersom det förvärrar mina hälsporrar. Ska helst använda iläggsulorna i alla skor.

Så det känns idag så att säga!

Vill dock påminna alla att se till att ni har ordentliga skor på er. 

Bra skor är jätteviktigt! För inflammationer i fötterna är verkligen inte något roligt att ha. 

Golvvärmen värmer skönt upp mina fötter nu när sitter här vid datorn och jag kommer igång. Det är nog det bästa vi har gjort i vårat hus, att sätta golvvärme i hela nedervåningen.

Slipper gå omkring med kalla och stela fötter.

Idag är det lördag och alla hjärtans dag. Niclas fick en ask med gelehjärtan av mig. Jag skulle få min present senare. ( Tror att  han glömt bort =)...

Ute är det på väg att bli en jättefin dag. Strålande sol och klarblå himmel och ca -10 grader ute. Ska åka till Trehörningen senare idag för att se om allt fungerar bra ute i hagen idag oxå. Att allt varit bra i stallet i morse. Det var Anita och Sigge som skulle gå dit nu på morgonen. 

Hoppas ni får en riktigt trevlig ALLA HJÄRTANS DAG!

Av Annette - 13 februari 2009 21:44

Har nyss kommit efter en trevlig middag hos mamma och pappa.

Känns ändå så konstigt.

Kan man ha trevligt och sorgligt samtidigt?

Får nästan dåligt samvete när man ler en sådan här dag.

Hade tänkt att gå in till stallet innan jag åkte hem men avstod.

Vill inte oroa hästarna ifall dom nu var lugna.

Vill inte veta om nu är oroliga efter allt som hänt under dagen.

Vill kunna sova inatt. Har inte sovit bra de senaste nätterna.

Känns skönt att denna dag snart är över.

Imorgon är det en NY DAG.

Ett nytt kapitel. Ett bra kapitel hoppas jag.

Av Annette - 13 februari 2009 15:44

Tidigt i morse kom dom. Alldeles för tidigt. Jag hade inte hunnit klä på mig när Anita ringde och sa att han redan kommit.

Skyndade att klä mig och köra till stallet. En väldigt lugn och trevlig kille som var sympatisk. Jag klarade inte av att leda ut Wilka utan Anita tog på sig det. Stod en bit bort och såg på. Snabbt gick det. Hon fick mumsa på några grönsaker så hon hann aldrig reagera när det hände utan hon rasade ihop på en gång. Gick in direkt, ville inte se när dom stack henne för att tömma på blod och tog bort skorna på hovarna.

Linken blev helt förtvivlad när hon aldrig kom in igen. Han sprang runt och runt i boxen och gnäggade.

Har sedan under hela dagen gjort i ordning den stora hagen så att lille Newton kan få gå med Linken. Flyttade även ner Newton till Wilkas box så att dom får sällskap av varandra. Det behöver dom.

Efter allt var klart var det dags att testa för att se om det går att ha dom ihop i hagen.

Ut i hagen med dom. Linken funderade och försökte få tag i ett grepp runt den lilla "leksaken" som han nog trodde Newton var. Men Newton gav ett "grin" tillbaka och sparkade  till mot Linken. Sparken kom dock inte ens upp i knähöjd på Linken =) Så liten är nog Newton jämnfört med Linken. Han ryms nog rent av under honom.

Det gick bra i allafall.  Både Linken och Newton lugnade ner sig och kunde både äta hö och rulla sig i snön. Linken behövde inte gnägga i ett och springa runt i försök att finna sin gamla kamrat.

SKÖNT! Har varit jätteorolig över detta!

För hur ska det annars gå?

Så just nu känner jag mig otroligt lättad men visst känns det ändå tomt....

Presentation

Omröstning

Hur hittade du hit?
 Har varit här förut
 Via en annans blogg
 Sökte och hamnade här
 Vette tusan????

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards