Alla inlägg under januari 2009

Av Annette - 31 januari 2009 21:23

Ja, jag är trött ikväll så jag kommer att lägga mig tidigt.

Inte redan nu men snart så.

Av Annette - 31 januari 2009 20:56

....... i Lycksele och ser på

Anders Eriksson och After Shave samt Den Ofattbara Orkestern.

(En show som bjuder på en totalupplevelse, en riktig cabaretkväll som innehåller allt - figurer, sketcher, skratt, överfall, förvåning. En kväll att minnas och att drömma sig tillbaka till.)

Låter roligt, det har dom nog oxå!

Lycksele brukar varje år låta en ispelare växa upp i älven.

En rolig sevärdhet.

Av Annette - 31 januari 2009 20:45

Har pratat med Niclas idag.

Dom har det tydligen väldigt trevligt grabbarna.

Trots att varken jag eller någon av vi andra tjejer är där???  =)  hahaha

Dom hade lite kallt på morgonen då dom vaknade -1 grader men det blev varmare när solen dök upp på dagen.

Skoterkörning hade det oxå blivit, en långresa på ca 11 mil. (Borgafjäll-Klimpfjäll-Saxnäs-Borgafjäll) Med ett längre stopp i Klimpfjäll där man hälsade på svågern Kjella som var uppe med en kompis och sedan lunch i grillen vid slalombacken.

Väl hemma igen till husvagnen var det bastun som gällde och sedan middag på Idet. Vad dom gör nu kan man ju bara gissa =)

Av Annette - 31 januari 2009 20:40

Ja jag och Maja är ensam hemma ikväll.

Nja, nu var det ju inte riktigt sant.

Vi har ju en massa släktingar i vårt garage,

alla med svarta händer och armar upp till armbågarna.

Och det vill ju inte jag eller Maja bli.

Vi trivs bättre här inne framför tv:n =)


Av Annette - 31 januari 2009 14:55

Nä, är jag less och vill gå hem!!!

Eftermiddagarna på vårt jobb är just nu minst sagt långsamma!



Av Annette - 31 januari 2009 06:34

Känner mig jättetrött. Kom hem relativt tidigt 22.05 men hade gäster hemma i garaget. Niclas har lånat ut garaget till några släktingar till mig. Som ska under helgen byta motor från ena bilen till nästa. Så när jag kom hem var det 3 st i garaget men efter ett tag kom det fler. Eftersom dom nästan nykommit så sprangs det ut och in genom garagedörren och pratades en hel del utomhus. Där låg jag i sängen och skulle försöka sova. Trots att man bara hör något mummlande så ligger man ju på spänn eftersom man vet att det är en massa kända och okända personer på ens gård. Inte förrän efter 00.30 åkte dom iväg och jag somnade väl kring 01.00-tiden skulle jag tro. Så jag känner mig som sagt VÄLDIGT TRÖTT!

Av Annette - 30 januari 2009 17:39

Pelle och Erik  var tvillingar. Pelle ägde en gammal och eländig båt och ödet ville sig inte bättre att Eriks fru dog samma dag som Pelles båt sjönk. Några dagar senare träffade Pelle en gammal tant som trodde att han var Erik.

-Så ledsamt att höra om din förlust, sa tanten.

-Nja, faktiskt är jag bara glad att jag har blivit av med henne, sa Pelle som trodde att tanten menade hans båt.

-Hon var ju genomrutten från dag ett, underdelen var fullständigt slut och hon luktade gammal fisk. Hon läckte hela tiden och hade en stor spricka där bak och ett ganska stort hål framtill och varje gång jag använde henne så blev hålet bara större.  Jag utgår ifrån att det som tog knäcken på henne var att jag hyrde ut henne till fyra killar som ville ha lite kul. Men idioterna försökte alla att komma i henne samtidigt så hon sprack på mitten. Men det är ju inte världens undergång, jag får väl bara börja kolla annonserna för att hitta en ny!

Av Annette - 30 januari 2009 09:17

Ja, Niclas och hans bror Stefan åker ju iväg till Borgafjäll idag. Dom ska åker strax efter lunch. Jag tänkte att dom får äta lite köttgryta innan dom åker så slipper dom stanna för att käka mat utan kan åka nonstop.

Dom övriga killarna (Staffan, Tom, Patrick, Kim) åkte klockan 07.00 imorse så dom bör ju komit drygt halvvägs nu. Det är ju skönt för dom att komma upp medans det är ljust för då hinner ju dom köra lite skoter idag oxå.

Bra väder ska dom också tydligen få i helgen, bara sol och ca -6 minus och svaga vindar. Härligt! Det är sånt väder man vill ha när man är uppe på fjällen.

Här verkar vi få vänta på solen någon dag till, inte förrän söndag ska det börja skina här. Längtar verkligen! Det var länge sedan sist vi såg den.


Presentation

Omröstning

Hur hittade du hit?
 Har varit här förut
 Via en annans blogg
 Sökte och hamnade här
 Vette tusan????

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards