Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

God morgon allihopa!

Av Annette - 19 februari 2009 06:30

Torsdag morgon. Ja, jag känner mig nästan tjatig då jag säger att det är kallt idag oxå -22.3 grader. Brrrr

Nu får det var nog, jag vill ha lite varmare väder!!!

Ska snart åka iväg till stallet och ta ut hästarna. Har sagt till dom på jobbet att jag kommer lite senare på förmiddagen.

Pappa ska hjälpa mig, han har blivit mycket bättre nu så han kan faktiskt göra det mesta. Det är bra att det går framåt.

Pga kylan så har det blivit så kallt i stallet att vattnet till boxarna har frusit så vi måste bära vattenhinkar till hästarna istället. Lillhästen får ha täcke inomhus för att inte bli så kall.

Ha en trevlig torsdag!

 
 
Bettan

Bettan

19 februari 2009 11:16

Fy bubblan vad kallt!
Du har hästar, det låter spännande.
Jag red som barn och saknar det som vuxen, gjorde ett försök som vuxen och det slutade med att jag kom hemgrinandes:)
Tyckte instuktören var taskig:
Hoppas ni snart får varmare!

http://coolbettan.blogg.se

 
Ingen bild

moster AHJ

19 februari 2009 12:07

Hej Annette,ja usch så kallt det låter.Vi har inte riktigt sån kyla men vi gnäller över 3-4 grader det blir så rått istället.Men nästa från och nästa fredag så skiter vi idet för då är det vår tur att åka till värmen i14 dagar en bekant fyller 75 år så förhoppningsvis blir det kalas,jo vi vet det blir det.Lanzarote ska vi till ett nytt ställe iallafall för oss.Det är ju en Kanarieö så värmen är som i Las Palmas.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 24 december 2010 06:30

Jultomtens släde måste vara en av de ojämförligt mest avancerade luftfarkoster som någonsin konstruerats. Annars skulle den aldrig kunna prestera det som krävs av den en gång om året. Speciellt inte eftersom en normal släde dragen av normala re...

Av Annette - 23 december 2010 06:30

Den första elektriska ljusstakarna såg sitt ljus på 1930-talet. När Werner Simonsson kom på idén att låta tillverka ljusstakar monterade med små trewattslampor. De var säkrare för barn och inte brandfarliga som stearinljusen kan vara, menade han. ...

Av Annette - 22 december 2010 06:30

Det första speciella julklappspappret kom från Norge och börjades säljas 1922 av en Beda Hallberg. Efter några år började man även tillverka svenskt julklappspapper. ...

Av Annette - 21 december 2010 06:30

Julseden att kyssas under en mistel kommer från England. Ingen vet hur länge engelsmännen har haft denna tradition. Men forskar menar att misten fanns med redan på de fester, som man hade mitt i vintern långt innan man började fira de kristna jule...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du hit?
 Har varit här förut
 Via en annans blogg
 Sökte och hamnade här
 Vette tusan????

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards