Direktlänk till inlägg 7 maj 2009

Måndag med jobb och lååååååååång bilresa

Av Annette - 7 maj 2009 17:20

Började dagen med att jobba och det var fullt ös på jobbet så jag hann knappt med att ha lunch.

Direkt efter jobbet så stod Niclas startklar hemma inför en lång bilresa som han ville dra med mig på. Han skulle nämligen åka och titta på en bil i Vilhelmina. Ja, det var bara att sätta sig i bilen och åka iväg. Skulle helst velat stanna hemma och åkt över till syrran som bjöd på fika eftersom hon fyllde år. Väl uppe i Vilhelmina efter ett antal timmar i bilen så ringde Niclas killen som sålde bilen och frågade efter adressen och vägbeskrivning.

Gissa vart vi skulle???

Jo, vi skulle ännu längre uppåt landet!!! Ända till en liten by som hette SKOG och låg verkligen låååångt in i skogen. ( Grannbyn hette Mark..)

Innan vi fortsatte vår resan inåt landet så bestämde vi oss för att äta lite middag i "storstaden" Vilhelmina. Vi gick in på grillen Frasses för att det skulle gå snabbt. Där fanns det endast 3 menyer att välja på?! Alla andra hade tagit slut???

Vi åt och fortsatte bilresandet inåt skogen.

 

Vi såg snötäckta fjäll i fjärran och började inse att vi nog endast var ca 10 mil ifrån husvagnen som står kvar i Borgafjäll och som vi skulle behövt hämta hem. Men nu så hade vi ingen skiva att sätta för hålet på förstugan så annars hade vi kunnat ta med den hem. Väl framme i SKOGen så tittade och provkörde vi bilen Niclas funnit på annons. En skrothög! med betydligt mer fel än ägaren påtalat. Ja, det var ingen bil vi ville ha så det var bara att vända hemåt igen.

Denna gång så tänkte vi att vi kunde köra över Lycksele hem eftersom vi hört att det skulle vara närmare än över Åsele som vi körde upp. Dessutom så kunde det var lite trevligare att se något annat efter vägen. Vi körde hemåt, såg en massa tjädrar, orrar, renar och andra djur efter vägen. Vägen verkade oändlig så jag började leka med gps och kolla vilken väg som verkligen var närmast.

Gissa igen???

Jo, vägen över Åsele är tydligen ca 5 mil närmare!!!

Inte undra på att vägen kändes lååång.

Hemma igen var vi vid 23.00 och då var vi alla tre (jag, Niclas och Maja som fick följa med) väldigt trött så vi gick och lade oss direkt.

Hade precis börjat känna slumret då det slog mig.

DEKLARATIONEN!!!!!

Det var bara att stiga upp igen, hade ju en halvtimme på mig innan klockan var 24.00 In på banksidorna och skaffa bank-id åt både jag och Niclas sedan så var det bara att logga in på Skatteverket och deklarera. Har nog aldrig gått så fort men tur nog så är ju nästan allt ifyllt. Jag hann nästan =) min kom in just före och Niclas kanske någon minut efter 24.00 Snabbt jobbat va? Vi får ju båda tillbaka i december så vi hinner ju gå tillbaka och ändra om det nu skulle blivit något fel men jag tror allt blev rätt.

Klockan hann bli 00.30 innan jag fick lägga mig i sängen igen och äntligen sova. Somnade väldigt snabbt kan jag tillägga men fick inte så lång sömn.

Men det var nästa dag det...........

 
 
Ingen bild

Frida

21 juni 2010 01:01

Kan tala om för damen att jag faktiskt bor i den byn, Skog ;)

http://howkengerhe.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 24 december 2010 06:30

Jultomtens släde måste vara en av de ojämförligt mest avancerade luftfarkoster som någonsin konstruerats. Annars skulle den aldrig kunna prestera det som krävs av den en gång om året. Speciellt inte eftersom en normal släde dragen av normala re...

Av Annette - 23 december 2010 06:30

Den första elektriska ljusstakarna såg sitt ljus på 1930-talet. När Werner Simonsson kom på idén att låta tillverka ljusstakar monterade med små trewattslampor. De var säkrare för barn och inte brandfarliga som stearinljusen kan vara, menade han. ...

Av Annette - 22 december 2010 06:30

Det första speciella julklappspappret kom från Norge och börjades säljas 1922 av en Beda Hallberg. Efter några år började man även tillverka svenskt julklappspapper. ...

Av Annette - 21 december 2010 06:30

Julseden att kyssas under en mistel kommer från England. Ingen vet hur länge engelsmännen har haft denna tradition. Men forskar menar att misten fanns med redan på de fester, som man hade mitt i vintern långt innan man började fira de kristna jule...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du hit?
 Har varit här förut
 Via en annans blogg
 Sökte och hamnade här
 Vette tusan????

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards