Direktlänk till inlägg 24 december 2008

Julafton

Av Annette - 24 december 2008 16:24

Vädret blev lite mildare så vi har faktiskt varit ute och åkt släde efter Linken. Riktigt mysigt trots att vi hade lite missöden.

Började med att när jag skulle sela honom inne insåg jag att han gått upp lite så hans midjemått var inte riktigt som det var sist jag körde dvs. förra vintern. Så där stod jag och mamma och trixade och förlängde remmar så att selen skulle sitta fast. Sedan så får jag lov att binda fast honom när man ska sätta fast kälken för han är ju så himla nyfiken och undrar vad som händer och kan då inte annars stå still. Väl fastspänd så åker vi iväg. Håkan och Ove i kälken jag längst fram med tömmarna och mamma ståendes längst bak. Åker ner mot grillstugan men tänker vända innan sista backen så jag håller ut mot åkern. Det var så att säga lite mer snö än förväntat samt så är det lite skare längst ner så Linken tycker det känns olustigt så han vill vända lite väl fort och släden skär ner med ena skidan vilket gör att släden tippar på sidan. Linken är lugn men vill gärna fort komma upp på vägen igen. Men det var snabbt ordnat med att vicka upp släden igen och sedan höll vi oss enbart efter vägen. Sedan kom några till och åkte. Det fotograferades och vinkades efter oss där på släden.

Där satt vi och sjöng "Bjällerklang"......

(Får sätta in en bild senare)

Just nu så är jag hemma och byter kläder inför middagen och Niclas han är hos syrrans familj och bastar. Ska plocka ihop lite kläder till honom oxå och sedan så bär det iväg till Anita och Sigge.

Sedan kommer väl tomten hoppas jag.......


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 24 december 2010 06:30

Jultomtens släde måste vara en av de ojämförligt mest avancerade luftfarkoster som någonsin konstruerats. Annars skulle den aldrig kunna prestera det som krävs av den en gång om året. Speciellt inte eftersom en normal släde dragen av normala re...

Av Annette - 23 december 2010 06:30

Den första elektriska ljusstakarna såg sitt ljus på 1930-talet. När Werner Simonsson kom på idén att låta tillverka ljusstakar monterade med små trewattslampor. De var säkrare för barn och inte brandfarliga som stearinljusen kan vara, menade han. ...

Av Annette - 22 december 2010 06:30

Det första speciella julklappspappret kom från Norge och börjades säljas 1922 av en Beda Hallberg. Efter några år började man även tillverka svenskt julklappspapper. ...

Av Annette - 21 december 2010 06:30

Julseden att kyssas under en mistel kommer från England. Ingen vet hur länge engelsmännen har haft denna tradition. Men forskar menar att misten fanns med redan på de fester, som man hade mitt i vintern långt innan man började fira de kristna jule...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du hit?
 Har varit här förut
 Via en annans blogg
 Sökte och hamnade här
 Vette tusan????

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards