Alla inlägg under mars 2008

Av Annette - 13 mars 2008 09:13

14 dagars sallad


1 kg Vitkål

1 kg Morötter

1 st Purjolök

1st Röd Paprika


Riv grönsakerna och lägg i en stor bunke.


1 dl olja

1/2-1 dl vinäger

1/2 tsk socker

1 tsk salladskrydda

1/2 salt


Blanda olja, vinäger socker och kryddor i en kastrull och låt koka upp.

Häll sedan den heta blandningen över grönsakerna och blanda väl.

Låt salladen kylas ner, klar för att ätas.

Ät som den är eller blanda i olika smaksättare ex:

Lingon

Ananas

yoghurt m. vitlök = coleslaw

Äpple

Smörgåsgurka

Av Annette - 13 mars 2008 08:53

Ett perfekt recept som är bra att använda sig av när man bantar och inte vill köpa något dyrt drinkmedel.


Slanka drinken


700 g Havrekli

1pkt (480g) Fettfritt Mjölkpulver

2-3 dl socker

2 dl kakao


Mixa gärna kliet i mixer så det blir så fint som möjligt. Blanda sedan resten av ingredienserna och packa i en tät burk. Till varje drink rör du ut 1 dl pulver med 1 dl hett vatten. Låt svälla i en 1/2 minut.

Drick eller ät med sked.

Varje drink ger 240 kcal och är lagom som måltidsersättning.

Tar du dessutom en vitamin och mineraltablett

så är dagens näringsintag räddad.

Av Annette - 12 mars 2008 08:43
glitter-graphics.com

På expressens sida i dag visas dåliga tatueringar som norska FHMs läsare skickat in. Se några här.

Själv har jag ingen tatuering och är inte heller intresserad av att skaffa en. Tidigare ville jag ha en på armen eller skuldran men nu skulle jag inte vilja ha någon. Men jag har sett flera som har tatueringar, både riktigt snygga och några som inte riktigt är så vackra.

Har du någon tatuering? Hur ser den ut och vart sitter den?

Av Annette - 12 mars 2008 08:27

Kina måste vara varje djurs mardrömsland.

Återigen så har man dokumenterat hur hemskt dom behandlar djur.

Hundar som ska bli mat på restauranger klubbas, kokas för att lättare flå dom. Detta kan ske trots att klubbningen inte alltid gjort att djuret dött utan kan leva i flera minuter. Läs här

Och vad gör Kina? Jo, man beordrar alla restauranger som serverar hundkött ska hålla stängt under OS. Detta är bara för att undanhålla sanningen.

Kan bara säga en sak. Otroligt att ett så stort land som Kina, som kommit så långt i utvecklingen på andra sätt, har en så hemsk djurhållning, och inte en endaste lag som skyddar djuren. Skämmes!!!!!!

Av Annette - 10 mars 2008 14:36
glitter-graphics.com

Så var det måndag och ny vecka. En ny arbetsvecka har vi framför oss. En låååång vecka dessutom, jag har arbetshelg i helgen som kommer.

Av Annette - 9 mars 2008 12:54

Maja är helt slut efter gårdagens fest. Ungarna lekte med henne så hon var så trött och slut att hon somnade i soffan nere och vi fick bära upp henne till sovrummet där hon ligger med oss. När jag sedan steg upp tidigt i morse för att åka iväg till stallet så orkade hon inte stiga upp utan ville ligga kvar i sängen med husse. Kom hem sen igen vid 10 tiden och då hade hon stigit upp. Och nu ligger hon här brevid mig och sover gott i soffan. Lillgumman är helt slut! 

Surströmmingen var ju hur god som helst. Vi åt av Oskars, den är godast tycker jag. Nu lär det dock dröja tills nästa gång. Till ungarna hade jag gjort i ordning enchiladas och dom var oxå goda. Ska äta upp resterna av dom ikväll.

Av Annette - 9 mars 2008 12:43

Ja, lite snopen är jag över gårdagens vinnare i andra chansen. Nordman och Isabel. Hade ju hoppats att Terese skulle få komma till finalen. Gillar hennes sång, den är grym och liknar väldigt mycket nightwish. Men som sagt så kan man inte alltid få som man vill. Det var likadant förra året med Magnus Carlsson som inte heller då gick vidare men hade den bästa låten. Ja det är bara att vänta nu till nästa helg för att se vem som blir vinnare då. Har inte riktgit bestämt mig för vem jag ska hålla på då. Måste nog lyssna igenom låtarna. Ett är säkert i allafall. Min röst gå inte till Christer Sjögren trots att han har den enda låten som man redan kan utantill i refrängen." I love europe".

Måste också berömma Luuks insats igår. Lika bra som vanligt, och sången han framförde var ju helt kanon =), Jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig.

Av Annette - 8 mars 2008 17:22

Ikväll så är det ju andra chansen i melodifestivalen. Vilka tror ni vinner? Själv gillar jag ju the e-type och nordman och Terese. Men jag blir mycket förvånad om inte Carola och Andreas inte går vidare. Blev riktigt snopen sist. Men det var väl bra att Carola inte gick vidare direkt till finalen. Hon är ju en sån diva. Synd bara för Andreas. Men vi får väl se vilka som vinner.

Ha en trevlig lördagkväll i allafall

Presentation

Omröstning

Hur hittade du hit?
 Har varit här förut
 Via en annans blogg
 Sökte och hamnade här
 Vette tusan????

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards